lørdag 29. mai 2010

Retro stoffer og tur til uldvarefabrikken

Da vi tidligere hadde besøk av tanten min, hadde hun med seg en fin haug med gamle stoffer og broderte duker som jeg skal boltre meg med. Her er bilder av litt av det hun hadde med til meg


Har funnet et mønster på en søt sommerkjole til dette stoffet og har begynt litt med denne.

bildet ble litt uklart, men mønsteret i dette er utrolig kult og jeg ønsker at jeg kan finne en krakk, liten stol eller en kasse som jeg kan trekke med dette stoffet.

Jeg har rukket å bruke litt av det allerede. to små sminkevesker som er gitt i gaver allerede

Fikk tilsendt vanvittig fine oppskrifter på sokker som jeg skal strikke i dette garnet. Mønstrene kom fra min tremenning og bloggevenninne meiseboBesøk bloggen hennes for strikke inspirasjon. Kommer bildet når de blir ferdige-har allerede lagt opp masker og begynt på disse også

På fredag tok kjæresten min meg med på Sandnes uldvarefabrikk. For en opplevelse for en handarbeidsgal dame. Fabrikk utsalget var stappfullt av fint garn fra fabrikken og en masse, masse kasser m andre sorterings garn til en billig penge. hadde lyst til å ta med meg alt på en gang, men vi bor så nært at hit kan jeg stikke innom når jeg har lyst.bomullsgarnet skal bli til heklede leker til lille Henny.

Disse fine hesplene måtte jeg bare ha med hjem. mykt og godt og herlige farger. nok til to nye gensere/jakker til meg. har begynt å lete etter mønstere


Ha en STRÅLENDE helg folkens!

4 kommentarer:

Bitt@mi sa...

Åååå, jeg kommer på besøk:-) Så heldig du er som bor så nært Sandnes... :-D
Nå fant jeg en oppskrift på nydelig barnekjole, og må bare sende deg den:-)
Hvem tante hadde med så fine duker? De så ordentlig koselig ut.
Ha ei super helg - og kos deg med både pinner og symaskin!
Klem!

EllenSand sa...

Blir spennende å se hva du får ut av retrostoffer og duker :)

Hjertebank sa...

Jeg blir skikkelig imponert over å se alt du lager. (Er en ordentlig "garn-nerd" sjøl. Du skulle sett de lassa med garn jeg flytta med meg både til- og fra Støtt)
Fint at du legger ut bilder av det du lager. Det er inspirerende.
Var nettopp på et møte i Husflidslaget her, der det var en representant fra Gjestdal som viste fram ulike typer garn. Det er jo heller ikke så langt fra der du bor?
Tenkte å dra innom der da jeg var på Jæren, men det rakk jegikke.
Lykke til videre med sying og strikking og lille Henny.
Kari

Vigleik sa...

Flott garn og stoff. Du er flink. Jeg er snart ferdig med maleriet mitt, så du må ta en titt innom bloggen min når du får et ledig øyeblikk.

Ha en kjempefin helg:)